fredag 2. september 2011

Hyttedrømmen..

..har vel alltid vært der - men etter noen år i utlendighet i forbindelse med studier, og deretter å ha bosatt meg i en annen del av landet enn der jeg vokste opp - så har drømmen mer og mer blitt til et "must". Det sier seg nesten selv - en nordlending bosatt på Østlandet må hjem til havet og fjellene iblant, til toppturer og ørretfiske, familie og venner - og da kunne hatt en base i form av ei hytte syntes snart å være en god ide, og når da min kjære samboer også forelsket seg i den Nordnorske naturen så var det vel ikke så mye mer å lure på!
Men hvor skulle man så bygge, ved sjøen? I skogen? På fjellet? - Og hva skulle man bygge?? Valgets kvaler.. Det er vel en kjennsgjerning at man bør ha tomtevalget klart før man velger hytte, men jeg gjorde da det motsatte.. - eller, jeg falt ganske kjapt for Saltdalshyttas "Rago", og bestemte meg for at denne må jeg prøve å finne tomt til!
Allerede i 2009 var hytteideene stort sett klare, men fortsatt ingen tomt...

"Rago" - bilde fra www.saltdalshytta.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar